måndag, mars 16, 2020

Helgen över

Ja, helgen blev verkligen inte som det var tänkt en gång i tiden. Vi skulle ju till Gävle för friidrottstävling men den blev ju inställd. På söndagar tränar Ina Ju-jutsu. Den blev inställd. Så vi åkte till friidrottsträningen som hon kan gå på söndag förmiddag. Och det var ju inte så lyckat. 30 minuter in i träningen gör Ina sig illa. Det ser inte så märkvärdigt ut så jag trodde det var lugnt. Men hon ligger kvar och har jäkligt ont i knät. Och hon kan inte gå själv. Så det var ju bara att åka iväg till akuten. I dessa coronatider så var det ganska lugnt där. Ingen vågar sig väl dit.... Hur som helst på två timmar fick hon både träffa läkare, röntgas och träffa läkare igen. Det är förmodligen något som är fel med korsbandet. Om det "bara" är skadat eller om det är av vet man inte förrens man gjort en magnetröntgen. Så nu får vi vänta på kallelse dit. Under tiden är det kryckor som gäller för lilla Ina :-(

Jag hann med en lite runda innan friidrotten. Den första på två veckor. Körde två varv i lilla spåret hemmavid innan jag tog ett varv på asfalt runt kvarteret. Det var riktgit tungt. Och det lilla spåret med de grymma backarna var lika tungt som jag kommer ihåg det. Men det är kanske så att jag skall köra mer i spår än jag gjort tidigare. Det borde ju vara bra med alla dessa backar. Visst det finns backar även ute i asfalten men de är oftast flackarare och inte alls lika tunga som de branta backarna i skogen. Tål att tänkas på.

Gårdagens pass:


Nu är det väl bara hoppas att Ina får röntgen snabbt och att hon antingen får operera eller komma igång med rehabträning.

Ha en fin vecka nu vänner!!

Inga kommentarer: