måndag, mars 08, 2021

Varför löpa?

Måndag igen då, inte det sämsta. 40 friska timmar på jobbet att reta upp sig på. Svårt att toppa det. Får se vad denna vecka har att bjuda på? Blir säkert en kanonvecka. Det är läge för det på något vis.

Blev lite löpning i helgen. Var ut på lördagmorgon och tänkte så smart att jag skulle kunna få lite dricka och banan efter kanske runt 10 km. Tänkte passera Bellevue då och eftersom Freddie skall dit så kan ju fru Blogg ta med sig ovanstående till mig. Men det dröjde inte många minuter innan jag kom på att löpning inte är något för mig. Att jag aldrig någonsin mer skall springa ett maratonlopp osv osv osv.

Så när jag kom till Bellevue så hoppade jag in i bilen och bad om att få bli skjutsad hem. Fru Blogg hade tänkt åka på blomaffär men fick ta omvägen förbi hemmet och dumpa mig där.

På söndagen tänkte jag göra ett nytt försök att få ihop till ett långpass. Tänkte att minst 15 km borde jag väl klara ändå. Det blåste något fruktansvärt. När jag i vanliga fall springer Narvavägen ner mot Vallby så är det ju en härlig utförsbacke där man bara kan låta benen gå utan ansträngning. Men igår var det som att springa på vilken raka som helst. Eller, det kändes nästan som uppför.... Det blåste nåt så jäkligt. När jag kommit runt och under E18, alltså efter ca 2,5 km så tänkte jag nästan springa upp på Pettersberg och hem igen. Men jag bet ihop och tänkte att jag ska nog försöka mig på de där 15 km i alla fall. Så ner mot stan, vände vid cityringen vid Vasaparken. Upp mot Vega, vidare mot Nordanby. Väl där började jag tänka att det trots allt borde var mer medvind hem eftersom det mest varit motvind sedan Vasaparken. Så jag drog även Tunbytorp ut och sen in på Gryta. Tillbaka vid Norrleden drog jag den lilla svängen i Rönnbyskogen (ca 1,6 km) innan jag vände hem och landade på strax över en halvmara. Rätt så nöjd med det trots allt!

Lördagens pass:


 Söndagens pass:


Ha nu en riktigt fin måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar