fredag, januari 10, 2020

Freitag

Japp, nu är det fredag! Det betyder att det kommer två dagar som man inte behöver åka till jobbet på, nice!

På söndag är det mångkamps-DM inomhus för tjejerna. 3 grenar för Freddie och 5 för Ina. Så på söndag vet jag i alla fall vad jag skall göra. Vet nog vad jag skall göra imorgon oxå. Det är dags för långpasslördag. Så förhoppningen är minst 20 km. Vi får väl se vad jag pallar med...

Igår så hade jag ju lite att göra på eftermiddagen/kvällen. Men det lättade lite när Ina inte skulle på någon körövning. Istället sa hon att hon ville åka till hallen och springa lite. Ok, jag hade nästan gett upp tanken på att jag skulle hinna med att träna själv igår. Så efter att vi lämnat Freddie på Bellevue drog vi till friidrottshallen där jag sprang 5 tusingar i strax under 4:30 min/km tempo. Ina hoppade in på någon tvåhundring då och då. Kul att hon vill springa! Kan kanske vara för att sista grenen på söndag är 600 m. Och hon har inte sprungit den sträckan på tävling på många år. Så hon har haft lite ångest för tävlingen på söndag då hon tycker att hon är för dålig. Men igår så sa hon att "jag kan ju inte göra mer än mitt bästa för dagen". Exakt så är det ju oxå! Spelar ingen roll om hon kommer ett varv efter alla andra, varje steg sprunget är bättre än inget steg alls! Varje steg hon tar är en investering för hälsan!!

Nåväl, här var mitt pass igår:


Ha en fin helg nu vänner!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går rykten att DU hoppar in i gubba gänget i div 3 1-2 februari ?
Inte spelar du väl mot oss, då kommer väl den gamla näsduken fram o en förkylning ?

//Coachen

Anonym sa...

Näsduken tar han väl alltid fram...

/J-H Svensson