tisdag, januari 28, 2020

Löpning igår

Japp, efter 16 dagars uppehåll var det dags att testa igår. Och det kändes som om man sprang för första gången. 5 km i lugnt tempo men det var tungt. Pulsen högre än vad man kunde hoppas på ett så kort och långsamt pass. Men det kanske är så det är när man inte tränat på ett tag och varit förkyld. Frågan är ju nu om det blir att börja om helt från början eller om någonting av det man tränat innan finns kvar? Jag hoppas verkligen på det sistnämnda....

Jag var iväg till friidrottshallen med Ina igår. Hon skulle stöta kula en timme. Kul för henne. Hon verkar i alla fall tycka det är roligt med dessa specialträningar som hon går på. "Jag har lärt mig mer på dessa få träningar (ang kulstötning) än vad jag gjort under alla år jag hållit på". Och det är ju precis så det skall vara, specialträning och nöta på vecka efter vecka. I den vanliga träningen kan det ju dröja månader mellan kulstötningsträningen (eller vilken annan träning som helst) om man råkar vara borta just det passet man kör tex kula på. På en träning kör vi oftast tre olika grenar och det finns ju några grenar att välja mellan.

Hur som helst här är mitt tunga pass igår:


Ha en fin tisdag nu vänner!!

Inga kommentarer: