måndag, januari 20, 2020

I'm back!

Och aktieägarna jublar! Det är sån enorm känsla när aktieägarna står och väntar på mig redan ute på parkeringen på jobbet. Man får köra "high-fives" hela vägen fram till ingången där den röda mattan är utrullad! Man blir stoppad av vissa aktieägare för att det vill ta en selfie med mig. Man får skriva en och annan autograf på väg in. Väl inne på jobbet serveras man finkaffe bryggd med kärklek direkt från kaffemaskinen.....

Så borde det ju ha varit i alla fall. För hur välkommen hade man inte då känts sig? Och håll med om att med ett sådant välkomnande så skulle man lätt ge det där lilla extra varje dag. Nu gör man ju det ändå men nu inte med riktigt samma glädje :-)

Jag är i alla fall glad att vara tillbaka! Även om jag kanske inte är riktgit 100 än. Men det blir jag väl snart förhoppningsvis!!

I helgen anordnade friidrottsklubben en stor tävling. Och tjejerna var med och lekte. Freddie körde i lördags och Ina igår. Freddie var lite missnöjd då det inte blev några pers. Men jag försöker förklara för henne att hon ändå har blivit bättre. Nu var hon bara cetrimetrar eller hundradelar från pers. Hon saknar lite ork för att köra tre grenar och det hör väl samman med att hon bröt armen i höstas och inte kunde/fick träna på 10 veckor. Ina har ju sin rygg som krånglar så hon hoppade över höjd (fyndigt va? :-)). Men hon körde kula där hon persade och hon hoppade lite tresteg och där var hon glad att hon överhuvudtaget kunde hoppa!! Fru Blogg gjorde ett bra jobb som funktionär (hade dock Freddie som hjälp ibland).

Nu är alla aktiviteter för dvärgarna igång och schmat ser väl inte helt hoppfullt ut....
Måndagar: Ina kastträning 17:30-18:30, Freddie gymnastik 18:00-20:00
Tisdagar: Ledig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onsdagar: Ina gymnastik eller friidrott 18:00-20:00, Freddie gymnastik 15:00-17:00 (friidrott 17:30-18:30)
Torsdagar: Ina kör 18:00-19:30, Freddie gymnastik 17:00-19:00
Fredagar: Ina friidrott 16:45-18:15, Freddie piano 14:50-15:20
Lördagar: Ledigt om inte extraträning eller tävling
Söndagar: Ina Ju-jutsu 09:00-10:00 Gymnastik 18:00-20:00, Freddie friidrott 15:30-17:00

Så det kommer finnas att göra i vår oxå!!!

Ha en fin vecka, själv ska jag åka och tanka bilen.... :-)

Inga kommentarer: