tisdag, september 28, 2021

Känns som en förlust!

 Varje morgon som man vaknar av att väckarn går igång känns som en förlust! Det är inte ofta det händer att man inte redan är vaken då. Men när det väl händer så vet man ju att man hade kunnat sova längre. Så jag funderar nu på att sluta ställa tiden och sova tills man vaknar. Eller, det funkar ju inte, men i alla fall inte ställa klockan onödigt tidigt. Då kanske man kan få en timmes extra sömn vid de tillfällen som äntligen lyckas sova.

Men nu räcker det kanske med att jag klagar över sömnen. Jag är ju på jobbet nu! Det är ju stort! Eller inte... men här är jag i alla fall.... 

Var ut och sprang en 11 km igår. Det blåste rätt friskt på sina håll. Sprang nere vid Mälaren. Sprang rätt så sent. Det blev rätt så mörkt. Lite läskigt.... Ett jäkla busliv med ungdomar(?) på mopeder som körde alldeles för fort på cykelvägarna i mörkret vid Östermälarstrand. Det var också lite läskigt. Jag vände där och sprang tillbaka igen... Ville inte möta dessa ligister i mörkret.

Annars är det väl inte så mycket att orda om, ha en fantastisk tisdag!!

3 kommentarer:

Lasse N sa...

Ha det bäst. Snart kollar vi datum för London. :-)

Anonym sa...

Yes!!

/TB

Anonym sa...

Count me in!

/Dante