måndag, december 05, 2022

En vit måndag

 Idag så vaknar man upp till en lite ljusare framtid. Nä, inte framtid men det var liite ljusare ute när det hade kommit lite snö. Framförallt märktes det när man körde bil och träden runt om "lyste" upp. Eller de lyste väl inte upp men det reflexerade ljuset på ett fint sätt.

I lördags så åkte jag och Ina till Linköping. Natten mot lördagen hade jag grym huvudvärk och var tveksam till att åka. Men vi drog iväg i alla fall. Vi började med att åka till Ljungsbro för ett besök i Cloettabutiken. Det blev lite godis inköpt men det var ju inte direkt nå billigare. Lite billigare på vissa saker men inte något revolutionerande direkt. 

Sen drog vi till Linköping och friidrottshallen. Vi var där i väldigt god tid. Vi tänkte att de skulle ha någon form av cafeteria med någon typ av mat. Men det var bara varmkorv för 20:- styck. Så vi drog iväg till Donken. Och jag brukar inte vara så förtjust i Donken men här var det bra. Det var nog för att det var fräscht. Inte en massa skräp som stod överallt. Det var två pers som bara gick runt och höll ordning. Och maten var oxå bättre än vanligt. Sveriges bästa Donk?

Tillbaka i hallen så var det lite uppvärmning innan det var dags att stöta. Hon kände ett sånt bra flyt i instötningen. Och fick väl då en förhoppning om ett pers. Men hon blev lite nervös och kom inte riktigt upp i pers. Och hon har tränat för lite rotation för att våga köra det på tävling. Kulan kan hamna lite varstans än så länge vid rotation. Hon blev tvåa i klassen och fick i alla fall ställa sig på pallen innan vi åkte hem.

På söndagen gick jag ut och sprang en sväng. Det blev 13 km i lite bakhalt underlag. Vackert så ändå! Vi får väl se när nästa pass blir.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Ina!

Ett tips från den riktige Coachen:

nästa gång du stöter kula, ta av dig vantarna!

Bättre grepp : )

//Mentorn

Anonym sa...

Haha, tyvärr är hon som jag, frusen om händerna. Jag fick ju gå omkring med handskar mellan pingismatcherna.

Men jag skall framföra tipset!!

/TB