onsdag, december 21, 2022

Mittvecka

 Inleder dagen utanför lasarettet. Ina är på sjukgymnastik. Eller jag vet inte hur mycket gymnastik det blir men hon är hos sin sjukgymnast. Och förmodligen heter det inte sjukgymnast längre, det har säkert ett annat namn. Men jag är gammal och har svårt att lära mig något nytt. Så för mig är det sjukgymnast.

Det var en stressig dag på jobbet igår. Våran IT-nisse är på semester och då åker jag på en massa jobb. Vi har en skrivare ute i supermarket som klipper etiketten fel. Det spelade ingen roll hur många gånger jag körde sensor adjust för att den skulle lära sig känna av mellanrummen mellan etiketterna som skrivs ut på denna skrivare.... Men så kom jag ihåg att IT-nissen sagt att de skrivare av samma sort som vi skickat iväg på reparation var tillbaka. Grymt, bara att hämta en av dessa och byta ut, tänkte jag. Men ack så fel jag hade. När jag bytt ut den, var även tvungen att springa och hämta nya färgpatroner, så kommer det upp exakt samma fel som innan den var iväg på reparation. På pappret från firman som gjort det hela så står det att man bytt ut både det ena och det andra på den och testats ok. 

Jaja, det finns ju en till skrivare som kommit tillbaka hem. Bara att gå iväg och hämta den och byta ut osv..... Den hade ett annat fel när den lämnade oss. Och detaljer var bytta även på denna. Så när jag drar igång den och ska testa så är det exakt samma problem som innan den var iväg.... Orka!!

Så vad hade jag att göra nu mer än att sätta tillbaka den ursprungliga skrivaren. Det kom ju i alla fall ut något om än inte så vackert.... Sagt och gjort, bytte tillbaka och testade och helt plötsligt funkar den fint! Den klipper på rätt ställe och jag testar ett gäng bara för att se att det inte bara var slumpen. Men det bara går som en dröm! Kul men frustrerande!!

Och detta var inte den enda skrivaren som strulade igår. Jag var ut på två till som inte ville vara med. Men det vill de nu! Kungen levererar!

Jaja, idag finns det nya utmaningar och jag kan inte vänta på att få kliva in på jobbet och göra underverk!!

Ha en fin onsdag vänner!!

1 kommentar:

  1. Go jul kingen!

    Skönt att veta att du är bäst även på jobbet : )

    //Coachen

    SvaraRadera