torsdag, december 15, 2022

Småkyligt!

 Vaknar upp till -15 typ. Det är väl lite för kallt för att vara skönt..... Det verkade inte blåsa i alla fall så det är ju positivt. Annars hade det nog varit oliiiidligt....

Det blev ännu en natt med avbrott för att hjälpa Ina med tabletterna. Jag börjar nästan se fram emot att hon ska slippa dessa tabletter. Både för hennes och min skull. Det blir ju win-win när hon blir av med smärtan från knät.

Igår haltade hon upp på övervåningen med kryckorna. Var sen helt slut. Det slutade med att hon fick sova i bäddsoffan i natt. Det var ju i och för sig bra för mig för då slapp jag ju i alla fall springa i trappan.

Bilen kom hem igår efter servicen. Helt otroligt! Den har ju brukat bli kvar där på Bilia efter servicen. Men igår slapp vi det. Det skulle varit kamremsbyte igår men eftersom den byttes vid en annan reparation 2021 så behövdes inte det göras. Det var ju skönt. Men frambromsarna behövde bytas. Klossarna alltså. Eller vad det nu heter....

Sen blev det hem till mamma för lite snöskottning. Det var ju väldigt lätt snö så det var ju i alla fall inte så jobbigt. Och jag föredrar att skotta när det är så än när skyffeln håller på att vika sig av snöns tyngd.

Nä, dags att gå ut i verkligheten och göra lite förändringar på en förpackningsetikett. Jäkligt viktigt att det inte ändras mitt i en order tydligen.... Inte helt enkelt om man vill ha en produktion som löper på utan avbrott... Där olika order kan komma ut till packen samtidigt... Men jag har en plan!!!

Ha en fin dag nu vänner! Och kom ihåg att hålla Er varma!!

Inga kommentarer: