tisdag, januari 22, 2008

Inskolning, brist på mittbackar och det omöjliga att förlora mot Sp**rs

Nu har jag återigen lämnat Carolina på dagiset. Hon skall nu både äta och sova där innan jag får komma och hämta henne igen. Meningen är att jag skall komma dit när hon sover. Så att jag är där när hon vaknar upp. Får se hur det går med att somna, jag har i alla fall tagit med en nalle till dagiset som hjälp.

Ikväll spelar Arsenal den andra semifinalmatchen i Kalle Anka Cup, denna gång borta mot Bottenham på Shite Hart Lane. Vi har inte många mittbackar att välja på längre. Kung Kolo är ju i Afrika och spelar African Nations Cup. Djourou, som är tillbaka efter utlåningen, är skadad. Senderos, som åkte på en armbåge på näsan i senaste ligamatchen mot Fulham, kan inte vara med ikväll. Detta gör att Kapten Gallas måste spela denna match. Han är den enda mittbacken kvar i truppen. Vem som spelar bredvid honom blir antingen Gilberto eller Justin Hoyte.

Visst blir det en tuff match borta mot Sp**rs ikväll. Men kom ihåg att vi inte förlorat mot dom sedan 1999, tror jag det var. Det är 21 raka matcher utan torsk. Det är starkt. Synd att vi inte får spela mot dom varje helg. Vad enkelt det skulle vara. 2,3 ggr pengarna betalar Svenska spel för en Bottenhamvinst. Jag spelar på det. Blir ju en liten tröst om The Mighty Gunners skulle förlora.

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: