måndag, januari 14, 2008

Inskolning

Idag började Carolina sin inskolning på dagis. Inte helt lätt tydligen. Idag skulle vi vara på dagiset i 2 timmar. Och det började riktigt bra. Jag kunde sitta i lugn och ro i 30-40 minuter innan hon ens titta åt mitt håll. Jag började fundera på om det verkligen behövdes 2 veckor för att skola in henne.

Men sen började hon leka mer i mitt närområde och efter ca 60 min så var det dags att ropa på nappen. Eftersom det var första dagen så fick hon, efter ett litet tag och mycket gnäll, nappen. Sen var det tydligen dags att gå hem. "Bye, bye", sa hon och gick mot utgången. Och jag började nu ana att 2 veckor nog behövs för inskolning. Kanske inte det heller räcker?

Vi lyckades dock "lura" henne kvar i 50 minuter till. Men sen var det bara att bege sig hem. Det är väl kanske inte så lätt att börja på dagis? Vi får hoppas att det går bättre imorgon.

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: