tisdag, mars 19, 2019

Dienstag

Idag känns det lite mindre i kroppen än igår. Dock så börjar jag känna av halsen vilket inte är så lyckat. Hoppas bara att det är för mycket snarkning inatt som gör det. För solen är framme och inte ett moln så långt ögat kan nå.... Och det är ju sånt här väder som inbjuder till lite träning. Men jag tänker verkligen känna mig helt 100 innan jag ger mig ut och springer.

Igår var vi till sjukgymnasten med Ina och hennes rygg. Det är inget allvarligt utan snarare att hon är lite för svag i magen alternativt att hon inte använder musklerna vid rätt tillfällen. Hon fick två övningar med sig hem. Och dessa skall göras på eget ansvar. Det betyder att jag fick förbud om att tjata om dessa övningar. Så jag skall i alla fall försöka hålla min del i hemläxan. Men hur som helst så kunde Ina fortsätta träna på men om det gör för ont, stå över vissa övningar och då kanske köra sina hemuppgifter istället.

Sen kan man väl få skriva av sig lite angående Freddies gymnastikgrupp. De har återigen blivit av med en tränare. Det är inte första gången det händer. Inte helt optimalt. Särskilt inte för Freddie som är något reserverad när det gäller att acceptera nya tränare. Och den tränaren de haft nu sen i januari har hon fått förtroende för men så slutar han tvärt.... Jag misstänker att det inte står rätt till i klubben när det blir så här att tränare slutar mitt i terminerna. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att sluta som tränare mitt i säsongen. Det skulle vara om man var tvungen att flytta eller dyligt. Annars anser jag att man tar på sig uppgiften för åtmindstonde en termin i taget.

Nåväl skit samma, vem bryr sig.....?

Ha en fin tisdag!

Inga kommentarer: