måndag, mars 18, 2019

Ledigt tack!

Som vanligt när det har varit helg undrar man när man skall kunna få några dagar ledigt.....

Det var en väldigt instensiv helg. Fredag eftermiddag tillbringades på Bellevue, Freddie hade gymnastik och jag sprang en halvmara på löpbandet.

Lördag morgon, Ina skulle iväg till Örebro för friidrottstävlingar. Jag skulle iväg till friidrottshallen för två dagars utbildning. Ina hoppade höjd (tangerade sitt pers) och stötte kula (inte riktigt pers men bara ca 20 cm ifrån). Med tanke på att hon tränar för lite så är det bra presterat. Men framförallt så tyckte hon att det var roligt. Det var tydligen en riktigt bra friidrottshall dom hade i Örebro. Hon ångrade sig liite att hon inte sov över och tävlade även på söndagen.
Jag fick köra löpskolning, häcklöpning, stavhopp och allt det nu var på lördagen.
Fru Blogg och Freddie åkte tåg till Örebro och fick med sig Ina hem med tåget.

På natten mot söndagen vaknade jag vid tretiden och hade grym huvudvärk. Jag lyckades dock somna om men vi femtiden vaknade jag igen med samma huvudvärk. Gick upp och tog några tabletter. Men huvudvärken höll i sig. Och den höll i sig hela dagen. Vi körde stafetter till en början och det funkade ganska bra. Men sen när vi körde höjdhopp så körde vi en övning som var att löpa runt i en ring med höga knän mm. Och då blev jag riktigt dålig. Yr och huvudvärken blev sämre. Men det var bara att bita ihop. Jag kunde i alla fall hänga ihop under hela söndagen och jag fick mitt diplom, stort!!!

Idag är jag sliten i kroppen. Men det värsta är nog fötterna. Vi körde lite fotstyrka på lördageftermiddag. Och det känns verkligen idag. Har så ont i fötterna. Säkert jättenyttigt om man gör det regelbundet. Men frågan är hur nyttigt det är när man bara kör det en gång..... :-)

Idag är det äntligen dags att få iväg Ina till en sjukgymnast. Hoppas att det blir bra för Inas rygg!

Fredagens halvmara:


Ha en fin vecka!!

Inga kommentarer: