måndag, mars 04, 2019

Hur?

Godmorgon måndag! Hur snabbt får en helg gå? Jag fattar inte varför helgerna bara swichar förbi. Veckans dagar:
Måndag
Tisdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Blink
Måndag
Det är liksom bara en snabb blinkning så är helgen över. Kankse är det dock ett gott tecken?

I fredags var jag och Ina och löpte lite på Bellevue medans Freddie hade gymnastik. Jag fick ihop en lugn 10,6 kilometerspass. Ina körde på även hon i en timme så det var grymnt bra jobbat. Hon sprang längre än hon någonsin har gjort, 8,15 km.

På lördagförmiddag var det dags för veckans långpass. Och jag hade verkligen tur med vädret. Visst, det kunde ha blåst lite mindre men det var inte så farligt så man kan klaga och solen sken så det var verkligen toppen. En föraning av våren som idag dock verkar längre bort än i lördags. Lyckades få till 28 km den underbara förmiddagen. Det är det längsta jag sprungit i år. Så det är ju bra att man fixade det. Nu är det mindre än 3 månader tills Stockholm marathon. Det låter ju som långt borta men det går frunktansvärt fort. Så det är bara att hålla tummarna att man får vara frisk och kan hålla igång träningen på ett bra sätt.

Här är lördagens pass om någon mot förmodan bryr sig:


Ha en fin måndag!

Inga kommentarer: