måndag, november 18, 2019

Monday, Monday

Ok, det var en skaplig helg. Det började ju med Asfaltsnötarnas segermiddag på Limone i fredagskväll. Det var riktigt trevligt och väldigt god mat. Ett tecken på att det var trevligt är ju när tiden bara försvinner. Plötsligt var klockan 12. Och när man råkade blinka med ögat en gång så var klockan 1. Hur som helst så var det bra! Oxfilén var fantastiskt god! Kom ju hem strax före 2 men det betyder ju inte att man kan sova till kl 9.

 Jag vaknade i vanlig ordning vid 5-tiden och strax före 6 var det lika bra att gå upp och äta frulle och dricka lite kaffe. Var dock ganska seg på förmiddagen när jag och fru Blogg var ut och tömde jord ur blomlådor och bytte plats på växter. Vi har ju haft bla en krusbärsbuske precis vid utgången vid förrådet. Det skall bli röda krusbär på den busken men innan de hinner bli röda har någon/några provsmakat de sura, gröna och ej mogna krusbären. Insett sitt misstag och spottat ut krusbäret. När det väl är dags att få njuta av dessa goda krusbär så är det bara ett fåtal kvar på busken. Så nu har vi flyttat in den busken (+ett par vinbärsbuskar) och satt ut några buskar som bara ger blommor. Dessa kan de ju få smaka av hur mycket de vill :-)

 Jag sov en stund efter lurren innan det var dags för lite lördagsgodis och sen även laga lite mat. På söndagen skjutsade jag Ina och hennes kompis till Ju-jutsuträningen. Själv passade jag på att ta en mil med Jesper. Tanken när Ina började med Ju-jutsu var att fru Blogg skulle följa henne dit. Men sen kom jag ju på att jag kan springa med Jesper medans Ina tränade så då blev det så istället.
Gårdagens pass:
Sen var det hem och byta om innan jag åkte och handlade lite snabbt. Fick för mig att jag skulle göra pannbiff m lök och potatismos till det. Så det fick det bli. Jag är helnöjd med resultatet, det var grymt gott!!
























Ha en fin vecka och en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar