torsdag, mars 28, 2024

Något som jag inte gillar

 Igår när jag åkte hem från jobbet tyckte jag att bilen rullande trögt. Jag vet att jag har smygpunka på ett däck men har inte märkt att det skall dra ner rullet så mycket. Så när jag kommer hem och skall rulla in bilen i garaget så går jag runt bilen och tänker att jag skall känna om det är något hjul som är lite varmare. Och när jag kommer till sista däcket, höger bak, så nästan ryker det. Hur det nu nästan kan ryka...? Det rök lite svag om det och det var ju naturligtvis varmt. Så där ligger problemet. Och jag gillar verkligen inte att ha problem med bilen. Det känns som om det alltid är något strul med bilen. Och så tänker man att man kanske skulle ta och köpa en nyare bil. Men man hör ju så mycket problem med dessa oxå... Och då är det mjukvara hit och dit som krånglar... Nä, man ska väl inte äga bil helt enkelt... Man skall nog bara hyra en när man behöver ta sig längre sträckor med mycket packning. Annars får man åka tåg och buss. Och lokalt kan man ju cykla.....

Men vem orkar det?

Ha en fin skärtorsdag! Och ni som tänker ut och flyga, ha en trevlig flygtur!!

Inga kommentarer: