tisdag, mars 26, 2024

Tisdag

 Ja, det är tisdag idag. Men det är nästan som en onsdag eftersom det är ledigt på fredag! Så halvonsdag kan vi väl kalla denna dagen...

Igår eftermiddag gick jag ut och började sopa lite grus från kanterna av gräsmattan och en bit in på vägen hemma. Det var rätt så jobbigt och varje gång jag använder sopen vi har så tänker jag att vi måste skaffa en ny. För den är alldeles för kort. Jag får böja mig för att det ska bli någon bra sopning. Men det händer ändå inte att man köper en ny sopborste. Man glömmer ju bort så fort man är klar med sopandet att det behövs en ny sop. Så nästa gång det är dags att sopa så står man ju där med den för korta sopen och svär lite för sig själv....

Idag tänkte jag gå till Pettersberg och sopa. Såvida de inte redan har varit där och sopat under dagen. För igår på rundan så joggade jag förbi där och då var cykelbanan inte sopad. Och det var bara mammas hus som inte hade sopat fram gruset från kanten. Så det får jag väl göra idag om det inte är för sent. 

Efter det skall Freddie till Gryta och springa. Vi tänkte eventuellt ta med oss Jenna och ta en promenad under tiden. I alla fall om det inte öser ner regn.....

Min runda igår kväll var ett fiasko! Jättelångsamt men ändå hög puls och Garmin tyckte jag körde "överdriven träning".... 5 km i typ 6:30-tempo och den ger mig "överdriven träning". Jag är så usel....

Nä, ha nu en fin tisdag vänner!

Inga kommentarer: