måndag, maj 04, 2020

Det är måndag morgon....

Jaha, 4 dagars ledighet verkar ha komprimerats till typ 1 max 2 dagar..... Inte känns det som om man har varit ledig i 4 dagar i alla fall...

Vi har i alla fall lyckats olja in trallen i helgen. Det var ju några år sedan så det var ju verkligen hög tid för att göra det. Skönt när det är gjort. Kanske skulle man behöva olja in de brädor som är längst ut en gång till men det får vara för denna gången. Igår kväll var det rätt skönt ute. Jag gjorde rent utemöblerna och stod och tänkte att det var rätt skönt väder. Det var ingen sol men ändå kändes det skönt. Gick ut på bron och körde lite tåhävningar och tänkte återigen att det är ju riktigt skönt väder. Gick in igen och hörde strax hur det smattrade på altantaket. Det började ösregna. I morse när jag gick till bilen så var det nog bara 2-3 grader ute. Men jag tyckte inte alls det kändes så kallt. Börjar misstänka att det är för att det är vindstilla som det inte känns så kallt som det kanske igentligen är?

Hur som helst jag hann med att testa hälen lite i helgen. I fredags körde jag en 2,5 km med Freddie och fru Blogg i spåret hemmavid. Igår körde jag asfalt 5 km oxå i närheten av hemmet. Ifall man får ont så tänkte jag att det inte skulle vara så långt hem.... Jag hade inga direkta problem med hälen. Den kändes kanske lite bortdomnad men det gjorde inte ont. Och jag har inte haft så där ont som jag hade för 3 veckor sen när det började göra ont. Kanske är det tåhävningarna som hjälper mig? Lär väl fortsätta med dessa och inte springa varje dag. Och kanske inte för långt så här i början. Igår blev jag toktrött och redan efter en kilometer så kände jag av i benen. Man tappar fort det man under lång tid byggt upp. Nu har jag ju inte byggt upp något under lång tid men ändå, ni fattar.

Gårdagens pass:


Ha en fin måndag nu vänner!!

Inga kommentarer: