fredag, maj 08, 2020

Freitag

Visst är det härligt? Fredag igen!! Och just nu ser det ju ganska lovande ut för vädret. Kanske, kanske, kan det bli grillpremiär ikväll. Vi får väl se....

Idag kommer det containrar hem till samfälligheten. Det skulle ha varit städdag imorgon men pga rådande omständigheter är den gemensamma städningen inställd. Däremot så står containrarna här under en längre tid istället så att vi kan städa lite mer utspritt.... Jag kommer dock att försöka köra undan lite redan imorgon. Dels så är det skönt att ha det gjort och dels så är det enklare att slänga i containern när det är tom än när den är knökfull.

Igår fick jag hem ett par nya löparskor. Jag har alltid kört med Asics Nimbus. Och det har jag gjort sen början av 2000-talet. Men så läste jag om en annan Asics, Novablast. Och det var någon som hade gjort en test. Och som jag förstod det så var det en snubbe som även springer i Nimbus som gjort testet och var nöjd. Då misstänkte jag att dessa skor även skulle kunna passa mig. Skorna har en lite högre häl med bra dämpning. Och det är ju passande nu när jag har problem med vänster häl tänkte jag. Och jag blev inte besviken. I och för sig så sprang jag bara 5 km igår men efter de 5 km var jag nöjd med skorna i alla fall. Det är kanske lite ostabilare och kanske inget jag skulle använda i terräng. Men på asfalt verkar det bra i alla fall!

Gårdagens korta:


Ha nu en riktigt trevlig helg vänner!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Djävla materialsport !

Gör som jag kör med doping istället : )

//Aragawi

Anonym sa...

Jag förespråkar "ren idrott".

/Sven "Spyan" Nylander

Anonym sa...

O ja plockar fram en näsduk ; )

//Jan-Håkan