tisdag, maj 26, 2020

Tisdag

Imorse när jag vaknade så såg jag att jag fått två SMS från sosalarm. Det första uppmanade att man skulle stänga fönster mm för att det brann i en industrilokal på Bäckby. Och det andra SMSet var typ "faran över". Det är ju kanon att man skickar ut info när det händer något. Men mitt problem är att jag inte hör att det kommer SMS eftersom jag har telefonen på ljudlöst.

Igår var jag på Vallen och sprang lite. Jag hade tänkt mig 5*1000 men jag pallade inte. På den 5 avbröt jag efter 400 m. Då hängde kräkan i luften... Jag förstod redan efter första tusingen att det skulle bli tufft. Jag hade innan passet tänkt att för att orka 5 tusingar så behöver jag nog ligga på 4:30 min/km ungefär. Den första klockade jag in på 4:04 min/km. Den andra tror jag var 4:11 min/km. Den tredje 4:17 min/km och den fjärde 4:26 min/km. Så hade jag hållt den fjärdes intervall hela tiden så hade det nog gått bra med en tusing till. Nu var det kört.....

Gårdagens intervaller:


Annars är det väl inte så mycket att orda om. Det var fint väder igår och skall bli skapligt idag. Men sen blir det sämre igen :-(

Ha en fin tisdag!!

Inga kommentarer: