måndag, november 14, 2022

I'm back!

 Än sen då? Tänker Ni. Ja, jag funderar på exakt samma sak, än sen då? Vem bryr sig!!

Hur som helst så sitter jag nu på jobbet igen. Helgen är över. Fru Blogg är hemma igen. Och Freddie, precis som jag sa till henne, ondare i benet av att köra gymnastiktävling igår. 

Ok, vi tar det från början. Tanken var att åka upp till Norrland för att fixa fru Bloggs föräldrars router i deras sommarstuga som slutat att fungera. Samtidigt skulle vi passa på att fixa våran router på Torpet som hängt sig. Jag hade även en liten förhoppning att i alla fall komma upp och rensa hängrännorna igen. Och kanske med lite tur räffsa undan lite löv. Jag vet, väldigt kort om tid och väldigt optimistiskt. 

Men eftersom Freddie absolut skulle iväg på den där gymnastiktävlingen i Eskilstuna igår så blev det fru Blogg som fick åka iväg på turné. Och hon gjorde ett fantastiskt jobb! Men det var en liten rysare innan hon kom iväg. Det började med att jag skulle åka och tanka bilen innan hon skulle åka. Och då tänkte jag att jag även skulle passa på att kolla oljan. Hon skulle ju ändå iväg på långresa! 

Det finns ju ett gäng markeringar på oljestickan och där nivån bör ligga ungefär i mitten av dessa. Dessa markeringar ligger ju en bit upp på stickan. Och jag satte igång och testa. Men det visade ingen olja alls! Hm, det låter ju inget bra! Så iväg och fixa olja och fylla upp. Vi fyllde på till typ nästhögsta "krysset". Och hon kom ju både fram och tillbaka igen. 

Dessutom så drog bilen mycket mindre än när jag kör.... 0,73 l/mil med dubbdäck. Det har jag sällan med sommardäck. Men jag gissar att tid är pengar... typ....

Jag och tjejerna fick alltså åka till Eskilstuna med tåg. Och det måste jag säga var ett fiasko. Och då menar jag prismässigt! Hur tusan skall det behöva kosta nästan 400 kr ToR till Eskilstuan för mig och två dvärgar? Sen buss för ca 110:- ToR till Vilsta sportcenter. Det är ju, trots dyr soppa, mycket billigare att åka bil för oss! Och en jäkla massa extratid tar det oxå att åka tåg. 

Men vi fick ju i alla fall en lite utflykt! :-)

Ha nu en fin måndag vänner!!!

Inga kommentarer: