tisdag, november 08, 2022

Hemma än

 Japp, fortfarande inte bra. Och jag hade ändå inte fått komma tillbaka till jobbet än. Det skall gå 24 timmar efter det att man blivit bra igen. Så nu är det väl först på torsdag jag kan åka till jobbet i bästa fall.

Nä, jag har inget emot att jobba hemifrån men jag skulle hellre kunna göra det när jag vill och inte när jag måste. Och normalt så är det i undantagsfall jag får jobba hemifrån. Det finns så många fördelar med att kunna jobba hemifrån. Jag kan passa på att köra en tvättmaskin. Det måste man göra när man är trött och seg på kvällen annars. Hänga tvätten blir en mardröm när man är trött och bara vill sova. Nu kan jag hänga den när arbetsdagen är slut. Den tiden man i vanliga fall är på väg hem från jobbet. Så det är en jäkla fördel att kunna göra såna saker medans man jobbar hemma.

Nåväl, nu blir jag ju av med några tvättningar i och med dessa dagars hemjobb. Och det är ju vackert så!! Och det är ju bra att jag kan jobba istället för att vara sjukskriven. Det är ju inte så att jag är dödssjuk, jag har ont i halsen utan feber. Men dumt att vara på jobbet då någon annan kanske får samma problem som mig då.

Nä, dags att jobba! Ha en fin tisdag nu vänner!!

Inga kommentarer: