tisdag, februari 18, 2020

17 dagar nu

Nu har jag joggat i 17 dagar i rad. Till vilken nytta kan man ju fråga sig? Och det undrar jag med. Men har jag sagt en månad så har jag. Lite som godis, glass och läsk. Har jag sagt två månaders uppehåll så ska det bli minst det oxå. Det är nu 48 dagar sen jag åt godis eller glass eller drack läsk. Men inatt drömde jag om godis. Jag var på väg att köpa eller ta fram godis men kom på mig själv att jag skulle låta bli. Så då lät jag bli. Bra dröm... :-)

Shit vad det blåste inatt. Jag vaknade av blåsten och att det lät som om altantaket höll på att blåsa iväg. Så jag rusade upp (precis som det skulle hjälpa) och sprang (jaja, sprang och sprang.... men ni hajjar) fram till fönstret. Då var det lite lugnare så jag tänkte att jag skulle stå där och titta tills nästa stormvind. Och återigen, varför? Skulle ju inte kunna göra ett skit där mitt i natten.... Korkad är man... Men det kom ingen stormvind. Så jag gick och la mig igen. Då kom vinden. Men nu orkade jag inte bry mig längre, man kanske blir klokare med åldern...? Visserligen bara några sekunder äldre men ändå.... Efter detta hade jag grymt svårt att somna om. Och jag tycker det låter lite läskigt när det blåser så där jäkligt... Till slut sommnade jag dock om och det var klockan som väckte mig för ovanlighetens skull.

Dvärgarna var och tränade på varsitt håll igår och med lite förskjutna tider. Så jag tänkte att jag skulle ta min dagliga runda (#runstreak 17) innan taxiverksamheten drog igång. Så jag fick till en 5,7 km lång runda som var såå jobbig. Men den gjordes i alla fall....

Gårdagens pass:


Ha nu en fin tisdag och försök att inte blåsa bort!!

Inga kommentarer: