onsdag, februari 05, 2020

Mardrömspass..

I måndags sa Ina att hon ville åka till hallen och springa lite på tisdagen. Kanon tänkte jag då jag inte tyckte det var så skönt att springa ute i måndags. Men på tisdag eftermiddag ringer hon och säger att hon förmodligen inte ska springa då hon känner av halsen. Och det är ju klart att hon inte skall springa då! Men hon ville dit och kasta lite vikt och stöta lite kula i alla fall. Kanon! Då kan jag ju passa på att springa inne i hallen under tiden.

Så jag funderade på om jag inte kände mig lite bättre igår och att jag nog kunde köra lite intervaller. Men smart som jag är så tänkte jag att det kanske räcker med 800-metersintervaller. 5 stycken åttahundringar borde bli lagom så här första hårda passet efter förkylning. Tempo då? Ca 4:30 borde jag väl kunna hålla i 800-meter?

Så först 3 varv jogg för att komma igång lite. Sen drog jag iväg. Klockan mäter ju inte klockrent inomhus, det visste jag sen tidigare. Men om jag springer på bara 2 så blir det ju lite längre och kanske kan start och mål vara på ungefär samma plats. Nä, nope, inte nära ens. Så jag sprang kanske 5 % längre än de 800 meter som klockan sa. Och lyckades hålla strax under 4:30 min/km. Ok, kanon, jag är kanske inte så dålig som jag känner mig.

Andra intervallen likadant, klockan ljuger på sträckan och jag får ett snitt på 4:33 på andra intervallen. Men tänker ändå att jag har ju sprungit längre så tiden är nog rätt bra med tanke på det.

Dags för tredje intervallen... Och efter ett varv (200 m) så är jag helt slut. Tänker att jag får nog hålla igen lite på farten för att orka alla varv. Men ett halvt varv senare känns det som om bröstet skall sprängas. Det var bara att ge upp! Och fick lite ångest för det. Gunde Svan och gänget har ju sagt att man aldrig ska ge upp och bryta. Gör man det en gång så är det lätt till att göra det igen. Men jag är inte Gunde och jag har varit förkyld en längre tid. Så jag tycker jag var smart som slutade.

Här är det halva intervallpasset:



Annars har jag inte så mycket mer att orda om än att det ser ut att bli lite pingislirande på lurren.....

Ha en fin onsdag vänner!!

Inga kommentarer: