tisdag, februari 11, 2020

Dienstag

Hur härligt är det inte att sitta här på jobbet igen? Snart få gå och hämta sin första kopp kaffe. Välkomna alla morgontrötta till jobbet och önska dem en underbar tisdag. Svårslaget!!

Inatt hade jag en skum dröm. Så skum att den inte går att förklara. Men en sak som jag kommer ihåg av den var att jag letade efter en bra pub med bra tappkranar. Men de flesta hade bara skräp i kranarna eller en massa burköl. Vilket jäkla fiasko! Jag får väl hoppas att det inte är lika dåligt på Bishop's ikväll. Jag ska nämligen dit med Dansken. Det har ju blivit en tradition att vi går dit och äter på deras Brittiska vecka. Så det blir ju kul.

Igår var jag ut och sprang en liten runda. Jag är nu uppe i löpning i 10 raka dagar. Jag kör även svenskalöpares februariutmaning som är utfallssteg. Nu är vi uppe i 18 st på varje ben. Dvs nu börjar det ta lite tid. Men det är nog bra för benstyrkan i alla fall. Och det kan ju verkligen behövas. Förhoppningsvis slipper man lite smärtor här och där om man blir lite starkare.

Gårdagens pass blev dryga 7 km. Och jag kan berätta att gatlysena gör ganska bra nytta. Igår var dessa släckta på ett ställe och det blev ju bäcksvart. Det hade väl kanske inte gjort så mycket om det inte vore för skicket på våra trottoarer och cykelbanor. Det är ju smågropar lite överallt. Och när man inte ser dessa så är det ju lite småläskigt att lufsa fram...

Gårdagens lilla runda:


Ha en fin tisdag nu vänner!!

Inga kommentarer: