måndag, juni 01, 2020

Har lite svårt att fatta allt...

För några veckor sedan fick en direktör på Västerås kommun sparken. Detta pga att hon var oduglig. Nu får hon en mille i avgångsvederlag, dvs 1 års lön. Man kan ju tycka att de som anställde henne borde betala denna summa? Eller de som anställde henne borde oxå få sparken? Eller det jag läste för nån månad sen att kommunen inte betalar sina räkningar i tid och därför måste lägga en massa pengar på dröjsmålsränta, det låter ju inte sunt!

 Sen lägger man ner flygplatsen som ändå drar in skattepengar till samhället. Och vad det kommer att kosta att sen göra något "vettigare" med den enorma ytan som finns där är det ingen som berättat, i alla fall inte till mig! Det är en gammal flygflotilj och bara att sanera marken lär ju kosta skjortan. Men jag gissar att våra duktiga politiker själva inte kommer gå lottlösa från detta. På ett eller annat sätt så lär de ju tjäna personligen på detta..... Men jag kan ju ha fel....


1 kommentar:

Lasse N sa...

Det är en parodi. Man blir trött. För det första hur kan man skriva såna usla avtal? De tjänar oerhört bra pga av att de har det jobb de har. Varför ska det då finnas fallskärm. Det skulle jag säga ingår i lönen. Om vi vanliga dödliga med pisslöner får sparken så väntar A-kassan? Varför ska det va skillnad?. Det tragiska är också att ofta är de inom det offentliga som får sparken då jäkligt odugliga och skulle inte få jobb inom det privata. Fyfan.