torsdag, juni 04, 2020

Torsdag och det närmar sig helg

Japp, det är bara två dagar kvar att arbeta nu. Det ska vi väl fixa, eller hur?

Igår var vi till Rocklunda och körde lite intervaller. Vi körde uppvärmning, löpskolning, stegringslopp innan vi drog igång. Intervallerna var 1*800m, 2*400m och 4*200m. Varje gång jag är med och kör på onsdagsträningen blir jag så imponerad av barnen. Och man märker verkligen att de går framåt! Kanske till och med jag utvecklas lite...?

Jag joggade även dit igår. Men jag var så korkad så jag tog mina Nimbus-skor. Och Nimbus 21 jar varit en stor besvikelse. Men de har i alla fall funkat i skogen. Men vägen till Rocklunda är asfalt och det gjorde ont i foten hela vägen dit. Det är så tråkigt att min gamla favoritmodell inte är som den varit längre. Frågan är ju om man skall pensionera dessa skor för alltid nu eller... De har ju bara använts i 28 mil. Mina nya Novablast är ju såå mycket skönare. Det kommer dock snart en Nimbus 22 Lite som sägs vara än mjukare. Det kanske passar mig bättre? En riktig materialsport den där löpningen.....

Gårdagens "två" pass:




Ha en fin torsdag nu vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dags att åka en sväng till London för att kolla in utbudet ?

//Dante

Anonym sa...

Ja, verkligen!! I och för sig alltid dags kan man tycka :-)

/TB