måndag, juni 08, 2020

Ny vecka osv...

Jaha, det gick ju fort. Två lediga dagar + att jag stack hem tidigare i fredags gick ju fruktansvärt fort. Och vad har man ens gjort? Bra fråga! Friidrottsträningen i fredags blev ju lite udda. 4 barn dök upp (misstänker studentfirande) och 3 ledare. Vi körde på som vanligt ändå.

På lördagen åkte vi och handlade tidigt på morgonen för att slippa en massa folk. Var hemma före 8 så jag hade gott om tid tills jag skulle träffa Jesper nere på stan kl 9 för ett långpass. Vi körde från Stora gatan vid Svartån och följde Svartån ända tills vi var förbi Rönnby. Där sprang vi tillbaka mot Rönnby och in i Rönnbyskogen. Där hoppade vi in på 15 kilometersspåret och följde det tills vi var tillbaka vid Norrleden. Därifrån sprang vi mot Skiljebo där Jesper bor. Jag lämpade av honom där och sprang vidare ner till "starten" där cykeln väntade. Det blev ca 24,5 km och jag tror inte att jag skulle klarat många meter till. Det kändes rejält i kroppen de sista kilometrarna. Och jag tror att detta måste varit årslängsta för mig.

Efter långpasset blev det inte många knop gjorda. Kan inte komma ihåg att jag gjorde något vettigt mer än att äta glass och godis!! :-)

På söndagen när jag vaknade var jag rejält sliten i kroppen och tänkte att en lugn femma skulle nog vara bra. Tyvärr så sprang jag nog lite för fort för mitt bästa. Ändå var det inte fort. Men kroppen var sliten och jag tyckte det kändes väldigt jobbigt. Efter löpningen hjälpte jag Freddie som lovat att hon skulle baka till klassen och ta med på måndagen. Så jag var ugnsansvarig/diskare. Vi lyckades i alla fall få ihop ett gäng kladdkakemuffins. Sen drog jag iväg till mamma och klippte lite gräs innan jag hemma tog en snabb kopp kaffe innan vi cyklade iväg till friidrotten. Hårdkörning och sen hem igen för lite matlagning.

Sen dags att sova!! Sov riktigt dåligt! Hade någon konstig dröm om att vi skulle ha någon aktivitet någonstans och middag på stan någonstan. Det var som ett paket, aktivitet med middag. Jag var helt plötsligt uppe i en match med Lalle i pingis. Jag hade grymma problem och låg nog under till och med. Då vaknade jag med jätteångest, helt sjukt!! Sov en kort stund till innan jag vaknade vid 3-tiden och inte kunde somna om igen. Först på jobbet med andra ord.....

Nåväl här nedan kommer helgens löpningar:
Lördagens långpass:

Söndagens korta:


Ha nu en fantastisk måndag!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle också ha ångest om jag låg under mot Lalle i pingis ?

//Plösen