tisdag, november 17, 2020

BT

 BT, Bordtennis, pingis! Allas idrott!! Igår spelade jag pingis igen. Det var som om jag aldrig slutat. Jag missar fortfarande allt :-)  Nä då, det var inte så illa som man kanske skulle kunna tro. Det var jäkligt kul att spela i alla fall. Blev dock tvungen att kasta in handduken lite tidigare än jag tänkt. Drog till en stenhård (mohahaha) forehandsloop och det högg till i axeln. Tänkte att det är nog ingen fara, något tillfälligt. Drog strax därefter ytterligare en stenhård (mohahahahahahahaha) forehandsloop och det gjorde nog än ondare. Så det var bara att lägga ner innan det blev sämre.

Hur kul som helst i alla fall och det var väl det viktigaste! Ska prova igen om någon/några veckor och se om det fortfarande är lika kul och om axeln har läkt. Skulle vara kul att börja träna lite pingis igen. Dock bara träna, inget seriespel eller tävlingsspel. I alla fall inte den här säsongen.

På eftermiddagen körde jag lite intervaller medans Ina rehabbade på lasarettet. 5*1000 m stod på schemat. Maxtid per intervall 4:40 min/km. Det klarade jag med råge igår. Men jag var jäkligt trött efteråt. Jag har ju kört med joggvila tidigare i höst. Men efter första joggvilan så blev det bara gåvila. Ska inte överdriva träningen. Tidigare har jag ju alltid kört ståvila. Men i och med att jag inte kör på bana eller fram- och tillbaka på en raka så har det blivit naturligt att jogga på vilan men som sagt så var det alldeles för jobbigt igår.

Skönt väder var det igår oxå, shortsväder i mitten på november!! För mig är det stort! För Coachen är det vardagsmat.....

Här är gårdagens pass:


Ha en riktigt fin tisdag nu vänner!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt TB !

Blir bra det inför nästa säsong med Hallsta Ping Pong : )

//Coachen

Anonym sa...

:-)

/Kent Agent