torsdag, november 19, 2020

Vilken vind

 Det är ju nästan så att man skulle ta och leta upp en raka på en kilometer och som går i medvind. Då skulle man nog kunna ha goda möjligheter att persa på 1 km. 

Igår var jag och Freddie till Rocklunda för friidrottsträning. Freddie hade ont i knät redan under uppvärmningen. Så jag sa till henne att hoppa över intervallerna och vila knät. Men hon drog igång och körde ändå. Det gick naturligtvis lite långsammare än vanligt men envis är hon och varenda intervall körde hon trots att jag sa till henne att inte köra alla. Det är väl bra att vara envis men ibland kan det gå till överdrift. Och det kändes som om det var det igår.

Passet då, ja, det var tungt för mig igår. Hade ingen kraft alls igår. Och redan efter ett par fyrahundringar var jag sliten. Så de sista 4 blev en pina. Sen avslutades passet med 2 hundringar och en tvåhundring typ. Vi sprang den sista hundringen ända in i mål. Och det blev lite över tvåhundra meter. 

Ina skulle haft konfa igår men den är nu inställd året ut pga pandemin. Hon har inte varit helt förtjust i att gå iväg på onsdagarna. Så hon är nog lite glad över att det är uppehåll året ut nu.

I övrigt är det väl inte så mycket att orda om, ha en fin dag och var försiktiga ute i blåsten!!


Gårdagens pass:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar