fredag, november 20, 2020

Snart helg

 Japp, fredag och sista arbetsdagen för veckan. Det blir visserligen två tränarpass i helgen. Det slumpar sig så att jag är huvudtränare både i Inas och Freddies grupp denna helgen. Själv hoppas jag hinna med ett lite längre pass jogg oxå. Vet inte hur långt men helst minst 15 km i alla fall. Vi får väl se hur det blir....

Jag hade ju torsdagsmilen igår. Eftersom jag missade förra veckans mil så var jag lite osäker på om jag skulle hålla förra veckans tidsmål igår eller om jag skulle hoppa in på mitt ordinarie pass. Tänkte att det får ge sig eftersom jag springer. Jag ser hur jag ligger till och går det jäkligt tungt så är det förra veckans pass som gäller men finns det möjlighet så tar jag veckans tidsmål. 

Det börjar lite långsammare, vilket det alltid gör om man inte värmt upp innan. Men sen har jag 3 lätta kilometer och på dessa hamnar jag så det finns hopp om det snabbare passet. Men jag vet samtidigt att det nu inte finns några lätta kilometer utan några tunga och några normala kilometer är kvar. 

Jag märker vid 8 km att jag ligger mycket före den lugnare tiden men samtidigt ligger jag 9 sekunder back på den bättre tiden. Och nu har jag Vallbybron och Pettersbergsbacken kvar att springa innan jag har 400 meter utförslöpning. Tänker först att det är kört men sen börjar jag tänka på löptekniken. Jag skjuter fram höften lite mer och får genast ett kraftigare löpsteg. Tyvärr sitter ju inte det där i ryggmärgen. Jag måste verkligen fokusera på tekniken för att den skall sitta.

Vid 9 km så är jag typ ikapp den bättre sluttiden men har nu Pettersbergsbacken framför mig. Men jag ger det ett försök. Uppe på berget så är det ju utför sen, kriga!! Jag lyckades till slut att fixa denna veckas mål. Så lite nöjd med mig själv!!

Gårdagens pass (mål 5:10 min/km):

Jaja, nu är det snart helg. Så njut nu av helgen på allra bästa sätt! Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Visste det !

    Du har ju alltid varit bra i backar : )

    Grattis o bra kämpat : )

    Ser framemot några goda råd vid pingisbordet i Hallsta nästa säsong!

    //Gatorade-mannen

    SvaraRadera
  2. Det måste vara pga rycken i backen på den gamla goda tiden! :-)

    /TB

    SvaraRadera