tisdag, februari 02, 2021

Först på plats!

 Det var ett tag sen man var först på jobbet! Det var ju mer regel än undantag förr, på den gamla goda tiden! Men idag hände det igen. Jag har inte ställt någon väckare på länge och det har gjort att jag sovit lite längre än tidigare. Hade ingen väckare idag heller men idag längtade jag väl hit så mycket så att jag inte kunde sova längre.....

Var ut och sprang en sväng igår. Det går långsamt. Men det blev en mil. Klockan tycker jag blir sämre, ingen vidare coach det! Klockan borde ju förstå att jag behöver beröm och ryggdunkar för att bli bättre. Bara tron att man är bättre gör ju att man känner sig bättre. Garmin har mycket kvar att lära..... Man kanske skulle erbjuda dom mina tjänster? 

På tal om företag som kanske skulle behöva min hjälp så har vi i samfälligheten Telenor som kabel-tv leverantör. Och då har dom det så fint att man kan logga in på "Mina sidor" och se vad man har för kanaler osv. Och det gjorde jag och såg då att vi har Telenor stream, kanon! Ladda ner appen och logga in, kanon! Bara det att när jag skall logga in så går det inte. Hittar en knapp, "Aktivera". Kanon, nu är det nära.... Ditt abonnemang stöder inte Telenor Stream! Va? Det står ju på "Mina sidor". Ringer naturligtvis upp kundtjänst. 20 min senare kommer jag fram. Drar mitt ärende och får till svar, "Det ingår inte i erat abonnemang". Varför står det då det på "Mina sidor"? 

Bladvändaren ska springa iväg och fråga någon. Ja, jag kallar han för bladvändare för hade han suttit som domare vid ett pingisbord så hade han f*n inte gjort något annat än vänt blad, i bästa fall....

Hur som helst ingen kan se att det skall ingå i tjänsten. Inte mycket att göra mer än att säga att det är för jäkla dåligt. Efter samtalet kommer ett sms, Telenor vill att man ska betygsätta dom, 1-10. Blir en glasklar 1! Då kommer ett nytt sms, kan du i text skriva varför du gav det låga betyget. Absolut! Jag har väl aldrig skrivit ett så långt sms. Jag hade en liten förhoppning att det skulle ringa upp någon pajas och fråga om mer kring mitt ärende men tyvärr är det tvärtyst. Nåväl, nu vet ni att Telenor är ett företag som inte håller ihop verksamheten. Det känns som om systemen inte är kopplade med varandra och att dom har mycket kvar att lära sig.

Annars är det väl inte så mycket att orda om, ni får ha en fantastisk tisdag i snöyran!

1 kommentar:

  1. Rena rama poesin TB : )

    Tyvärr din verklighet men "glädje" för oss
    läsare och följare!

    //Coachen

    Bladvändare, det är stort det

    SvaraRadera