onsdag, februari 10, 2021

Keskiviikko

 Japp, idag är det onsdag eller keskiviikko som finnarna säger det.

Det var ruggigt kallt imorse när jag klev ut vid 04:30. Isen på bilrutorna satt rätt så bra. Bilen hostade i alla fall igång. Fläkten lät som om den inte ville gå igång men sakta men säkert började den snurra på även den utan att låta alltför mycket. Jag körde runt en sväng idag istället för att åka raka vägen till jobbet. Tänkte att batteriet kanske skulle uppskatta det. höger passagerarfönster, som inte gick att skrapa, verkade oxå gilla den extra svängen för när jag kom fram hade i alla fall halva fönstret tinat.

Jag har sagt det förr och jag kan upprepa det igen, jag hatar kylan!!! Och än värre i år när man inte vill gå på gym för att löpa. Försöker mitt bästa för att undvika Coronan och skulle man åka på det ändå så känns det bra att veta att man i alla fall inte letar upp den.

Jag skapade ett träningsprogram på Runkeeper för någon vecka sen. Det var ju Runkeeper som myAsics gick ihop med för något år sedan. Och det var ju myAsics som gjorde mina första program som jag tycker att jag hade nytta av. Jag blev ju iallafall bättre på den tiden. Senaste årens träning har ju f*n inte utvecklat mig direkt. I alla fall inte förra årets träning. Så vi får se hur det går. Hur som helst så är det korta intervaller idag. 1 min stabbt följt av 1 min långsamt. Detta skall upprepas 5 ggr. Och så uppjogg och nerjogg. Det skall enligt programmet bli 4,9 km. Men det lär ju vara lite beroende på om man klarar att hålla tempot på intervallerna. Och även det tänkta tempot mellan intervallerna.

Nåväl, kom ihåg att klä på Er ordentligt när ni går ut idag! Och ta hand om Er!!

Inga kommentarer: