tisdag, februari 16, 2021

Hemmatisdag

 Japp, ni läste rätt! Det blir hemmajobb idag! Skönt att slippa sitta på jobbet och frysa. Skönt att sitta i mjukisbrallor och jobba!! Bara positivt med att jobba hemifrån! Ska programmera en hel del idag så det passar bra mycket bättre att sitta hemma och förhoppningsvis inte bli störd. Men tyvärr finns det ju telefoner så det finns ju inga garantier för att man får jobba i lugn och ro.

Våran tvättmaskin har under ganska lång tid börjat låta mer och mer skumt. I söndags lät det fördjävligt! Så vi beställde hem en ny. Kommer förhoppningsvis nästa måndag. Jag har rensat filtret eller vad det heter flera gånger och en gång var det en hårnål där. Så då trodde man att det kanske var den som ställt till det. Igår kollade jag igen och hitta något skumt hårt men poröst rörliknande delar. Tänkte återigen att vi kanske beställt den där tvättmaskinen lite väl fort. Så jag körde en maskin och det kan jag säga var den absolut sista maskinen vi tvättade med den. Satan vad den lät! Skönt att det är en ny på väg hem i alla fall....

Igår blev det en kylig runda medans Ina var på rehabträning. Fick ihop en 10:a och det kändes väl så där i alla fall. Ser dock fram emot varmare väder så man slipper den här jäkla kylan som biter rejält i kinder, lår och på slutet även rumpa. 


Som vanligt så har jag inlett året med att inte äta godis, glass eller kakor. Inte dricka läsk eller alkohol. Och det skall hållas under årets två första månader. Och det är ju rätt så nära nu. Det enda undantaget är semmeldagen! Och det är idag! Så idag ska det frossas i semlor, tror jag.... :-)

Ha en fin tisdag nu vänner och glöm inte bort att äta semlor idag!!!

Inga kommentarer: