fredag, maj 06, 2022

Drygt

 Igår var jag ju så glad efter bilbesiktningen. Men säg den glädje som varar...... När jag skulle åka hem från jobbet så gick bilen hjälpligt igång. "nedsatt motorprestanda". Har hänt förr. Och ibland så kan man nollställa alla felkoder så går det igång igen. Jag hade naturligtvis ingen felkodsläsare i bilen. Så det blev till att traska hem. Gå hem till mamma och låna hennes bil. Sen åkte jag och Fru Blogg till jobbet och nollställde felkoderna. Bilen startade och jag kunde köra hem. 

Imorse tänkte jag att jag testar att dra igång bilen. Men det blev precis som på jobbet igår. Så nu är man allt annat än glad. Vilket jäkla fiasko!!! Orka!!!

Annars är det ju helg snart i alla fall. Första utomhustävlingen i friidrott dessutom. Hemma på Vallen! Så på söndag efter lurren vet jag vad som gäller!!! 200 m, längd och kula ska Freddie tävla i.  Och på tisdag såg jag att det skulle vara en resultattävling i 800 m på Vallen. Förmodligen vill Freddie vara med då. Vi får väl se....

Hur som helst så får Ni ha en fantastisk helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar