onsdag, maj 04, 2022

Mittvecka

 Med andra ord är det snart halvtidsvila... typ....

Är det bara jag som tycker att det är rätt så blåsigt numera. Känns som om det nästan alltid blåser. Och det är kalla jäkla vindar. Tycker det är toksvårt att veta hur mycket man skall klä på sig när man går ut och lufsar. Igår blev det långtights igen och buff på skallen. Och direkt när man sprungit klart och skall stretcha lite så blåser det iskallt. Kan vi inte få lite varma vindar istället. Det är ju rätt så skönt i solen om man hamnar i lä. Men annars är det istider....

Hur som helst så blev det milen igår medans Ina tränade. Det var rätt tungt (som vanligt). Försökte hålla lite högre fart men jag har ingen fart i mig längre. Det är ju så tragiskt!! Efter maraträningen som jag kör nu där jag fokuserar på att få mil i benen ska jag nog försöka få till lite fart. Måste ju komma ner på milen under 50 min igen i alla fall. Och att klara en halvmara på under 2 h. Där är man långt ifrån just nu. I höstas när jag la upp planerna för våren var målet att jag skulle klara maran på under 4 h. Men coronan och ytterligare förkylningar satte käppar i hjulet för det. Nu är målet att överhuvudtaget klara en mara och överleva....

Gårdagens pass:

Ha nu en fin onsdag vänner!

Inga kommentarer: