måndag, maj 09, 2022

Ny vecka igen då

Då har vi ny vecka igen då, 40 friska timmar att spendera på jobbet. Svårt att hålla glädjen tillbaka vid dessa tillfällen!! 

Igår var jag med Freddie på Vallen för friidrottstävling. Längd, kula och 200 m. Solen sken men det var inte direkt varmt. Men jag lyckades tydligen bränna flinten i alla fall. När jag kom hem igår eftermiddag så kände jag att det gjorde lite ont på flinten. Och sen imorse när jag skulle duscha så gjorde det jäkligt ont!! Vad har man lärt sig av detta då? Inte ett jäkla dugg. Kommer ju hända igen... man lär sig aldrig!!!

Jag hann även med att lufsa lite i helgen. I lördags tänkte jag ta ett längre pass. Jag kom ihåg att jag för några år sedan körde ett 33 km långt pass där jag passerade hemma vid 20-21 km typ. Detta för att få i mig lite dryck och ätbart. Kanon tänkte jag, det kan jag ju göra igen.

Så jag drog iväg bort mot Skälby för att runda där och springa tillbaka på Hacksta-sidan, förbi kyrkan och ner mot Lögaren och sen hem därifrån innan nästa sväng. Men när jag kom nästan längst ut vid Skälby dök det upp sjukt mörka moln och det började blåsa rejält! Och tyvärr vände vinden något för jag hade haft mot vind så långt och tänkte att det blir grymt med medvind på tillbakavägen. Men det blev sidvind och inte alls lika roligt. 

Det började även att regna och där tänkte jag då att om jag springer hem för "fika" så kommer jag ju aldrig att springa vidare sen. Så jag försökte förlänga den första rundan och kanske vara nöjd med den. Jag lyckades förlänga den till 32 km och efter det var jag rätt så nöjd. Det finns kanske hopp om ett maraton trots allt. Visst, det går inte fort men man kan ju inte få allt!!!

På söndagen hade jag lovat en löpardejt med Jesper. Ca 10 km skulle vi lufsa runt med start kl 08:00 nere vid Karlsgatan. Och jag kan väl säga att det var minst sagt tunga ben. Och det var en sliten motor därtill. Men jag lyckads hänga med på en ca 11 km lång runda. Och om det gick långsamt i lördags så gick det än långsammare igår. Men vem bryr sig. Har ju gjort en mara under helgen ändå!! 

Lördagens pass:


Söndagens pass:


Nähä, dags att kavla upp ärmarna och ge allt för aktieägarna nu, ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: