onsdag, maj 11, 2022

Mittvecka!

 Efter en hård arbetsdag så skjutsade jag Ina till lasarettet för rehabträning. Själv passade jag på att ta en mil medans jag väntade. Försökte hålla ett lite högre tempo än vanligt och det kändes... Det var riktigt jobbigt! Ändå är det långt ifrån de tiden man enkelt gjorde för x antal år sedan... Det är det som är så knäckande. Att man inte är bättre än man är. Önskar att jag inte hade den viljan att om inte bli bättre så i alla fall inte bli sämre än tidigare.... I det stora hela spelar det ju ingen roll om jag springer milen på 45 minuter eller om jag gör det på 65 minuter. Ingen bryr sig mer än jag.... 

Hur som helst så skulle ju Freddie springa ett 800 meterslopp kl 18 på Vallen. Så vi drog dit i god tid och vädret var helt ok. Det fanns ju risk för ösregn men jag tror faktiskt att när vi var där så var det uppehåll. Hon skulle springa i heat 2 med de övriga tjejerna som var där. Hon var jäkligt nervös och ville inte "göra bort sig" genom att komma evigheter efter alla andra. 

Starten gick och hon hängde på en annan tjej i hennes träningsgrupp (men som oxå tränar med löpargruppen). Det gick rätt så fort i början. Första 200 m var runt 40 sek. Dvs ungefär det tempo som hon klarar att springa 600 m på. Första varvet (400 m) gick på ca 1:25. Det här kommer aldrig sluta bra tänkte jag. Men 200 meter kvar så fick hon släppa sin kompis rygg. Och jag fruktade en genomklappning. Men hon höll ihop det bra ända in i mål och slog personligt rekord på 800 m. Nånstans rund 1:56-1:57 så det var ju 2-3 sekunder snabbare än sitt inomhuspers från i vintras.

Efter loppet var hon helt slut men efter en stund kom en ledare fram och fråga om hon skulle hänga med de övriga tjejerna på lite nerjogg. Det tyckte hon lät helt ok. Så hon gick ut på banan och rätt som det var så skulle de köra 200-metersintervaller.... Springa 200 och sen jogga 200 osv... Freddie hängde med på en sådan sen åkte vi hem. Måste ändå säga att de där löparna är jäkligt duktiga! Att efter ett hårt 800 meterslopp köra ett gäng intervaller är riktigt imponerande. Men man förstår ju att den träningen är bra!!!

Nåväl här är mitt lilla pass i alla fall....:


Ha en fin onsdag!!

1 kommentar:

Lasse N sa...

Starkt jobbat av er båda. :-)