lördag, maj 14, 2022

Långpass

 Idag hade jag tänkte mig en halvmara i ett tempo som skulle kunna vara runt 2 h (5:39 min/km). Men det är ju inte så lätt att veta hur snabbt/långsamt man springer. Som tur är så får man ju kilometertider i hörlurarna varje kilometer. 

Så jag startade med att ligga strax under 5:30 min/km de första kilometerna och tänkte då att om jag kan hålla det fram till 10 km så skulle jag sen få lite medvind istället och kanske kunna hålla tempo så att jag på totalen skulle hamna där jag hoppats från början. För jag visste ju att jag även hade tunga uppförsbackar på slutet. För varje kilometer efter 10 som jag höll under 5:30 kunde jag ju "ta lite extra lång tid på mig" de sista kilometerna. Men det var egentligen bara sträckan från under cityringen från hamnen sett upp till Jakobsberg som jag inte kunde hålla tempot riktigt. Men det är ganska långa uppför där. Så till slut fick jag till en tid under 1:56 vilket jag är riktigt nöjd med.

Här är passet:

 


Njut nu av lördagen!!

2 kommentarer:

Lasse N sa...

Grymt starkt.

Anonym sa...

Tack!

/TB