måndag, februari 27, 2023

Då är det ny vecka igen då

 Japp, så är det! Och bara två dagar kvar av februari!!

Idag och hela denna vecka är det jobb hemifrån mamma. Så skall strax ta med mig Jenna och gå dit.

Igår var det friidrottsträning. Eller det är ju knappt någon hemma som kan hålla i träningen så det skickades ut ett meddelande om att träningen var inställt under sportlovet. Men det fanns en kallelse till gårdagens träning. Så jag kollade in på den och såg att det var ett fåtal anmälda. Ingen annan tränare hade anmält sig så jag åkte dit och körde ett pass med de få som var där. Höjdhopp och sprintintervaller. Så då fick de ju i alla fall ett träningspass.

Själv sprang jag i lördags. Först var jag iväg till Friskis och körde ett pass. Hade ju tänkt ett tempopass. Och det blev ett högre tempo än det vanliga luffset. Men i min tanke innan hade jag nog tänkt ett lite högre tempo. Men det blev ett snitt på 5:26 min/km på 15 km sprungna. Så det får väl vara godkänt för en gammal gubbe i alla fall. 

När jag kom hem så frågar Freddie om inte jag kan följa med henne ut på en femma. Jag var väl inte toksugen på det men följde ändå med henne ut. Så vi körde en femma i lugnt tempo. Det var riktigt skönt i solen och när man hade vinden i ryggen. Men i skugga och motvind kändes det rätt så kallt.

Jaja, slutsvamlat! Dags att käka lite frulle innan jag traskar iväg! Ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: