onsdag, februari 15, 2023

Mittvecka

 Har man bara klivit upp ur sängen på onsdagen så är väl halva veckan gjord? Det närmar sig halvtid i alla fall. 

Igår var jag till gymmet och kuta lite. Jag hade ju intervaller på programmet. Men jag hade inte bestämt mig för vad jag skulle köra för intervaller. Så medans jag körde min uppvärmningskilometer så tänkte jag att jag skulle nog köra 3*1 km i snabbare tempo där varje snabb kilometer följdes upp med joggvila i halvsnabb takt. Så det blev ca 4:50 min/km första och andra snabba. Den tredje var 4:48 där varje sista hundring sänktes med ett steg på bandet. De långsammare kilometrarna hölls i 5:27 min/km. Svettigt var det i alla fall. Men det skall det väl vara på Friskis & Svettis.

Passet:


Idag är det i alla fall vilodag och det känns rätt så skönt. Imorgon är det ju tempotorsdag....

Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer: