måndag, februari 20, 2023

Ny vecka, nya möjligheter!

 Japp, så är det! Och denna vecka är jag tillbaka på jobbet. Vad alla här borde bli glada.....

Det blev en halvmara på löpbandet i lördags. När det var så uselt väder på fredagkväll så bestämde jag mig för att det skulle bli löpning på Friskis. Och i och med att jag startade så pass tidigt som jag gjorde så var det nog rätt beslut. För det var jäkligt halt på bilvägarna på vägen till Friskis i alla fall....

Tanken var att hålla ett lagom tempo hela passet, runt 6 min/km. Men när jag stegade upp så blev det 5:53 min/km. Så det fick vara så. Eftersom bandet bara kör i 99 minuter innan det stannar så visste jag att det skulle komma en vätskepaus någon gång. Först tänkte jag vid 11,1 km. Då skulle det bara vara milen kvar sen. Men vid 11,1 km så höjde jag tempot och körde i ca 5:30-tempo. Och det gjorde jag tills det gått 17,1 km. Så var det dags att starta om bandet. Så då passade jag även på att dricka lite. Sen körde jag de sista kilometerna i 5:27-tempo. Så det blev nästan under 2 timmar på halvmaran, men bara nästan.

Passet:


Sen hem, duscha, käka lite mer gröt, gå till mamma. Promenera med henne en kortis. Sen hängde jag där till 17:30 typ innan det var dags att gå hem och äta.

Söndagen börjades med handling, lite lurre innan jag promenerade till mamma igen. Freddie hängde med dit. Och vi gick en liten promenad med henne i solen. Sen hängde vi där en stund innan det var dags för att leka friidrottstränare igen. Jag körde spänst/längdhopp och kollegan körde sprint/starter. Det blev ett bra pass och dvärgarna verkade trötta i alla fall efter passet.

Nä, dags att börja göra aktieägarna lyckliga igen, ha en fin måndag!!!

Inga kommentarer: