tisdag, maj 28, 2019

Blött...

Vaknade grymt tidigt imorse och kunde som vanligt inte somna om. Så bara gå upp osv... Hoppade på cykeln och insåg efter 100 meter att det verkar vara ganska mörka moln åt det hållet jag skall till. Hm, ska jag trampa på lite fortare och hoppas komma fram innan det börjar regna eller ska jag ta det lugnt och hoppas på turen. Kan väl nämna att några regnkläder hade jag inte på mig. Så självklart drar jag på och kommer rätt snabbt på att jag kommer bli blöt i vilket fall, antingen genom svett eller genom regn. Nu blev det bägge. Halvvägs till jobbet börjar det smådroppa lite, bara att öka takten... Efter ytterligare någon minut öser det ner. Bara inse att jag är sjöblöt både inifrån och utifrån. Nåväl, väl framme och jag svänger in i cykelstället så slutar det att regna, så klart...! Igår var jag ute och promenerade en timme medans Freddie hade gymnastik, inte helt otippat så började det att regna även då.

Nåväl, det är ju nästan så att man kan säga att det är torsdag idag eftersom onsdagen blir sista arbetsdagen denna vecka!!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: