onsdag, maj 08, 2019

Mittvecka

Onsdag idag, solen skiner men det är inte någon värme precis.... Cykel till jobbet idag med. Det börjar ju nästan bli en (o)vana. Men vad gör man inte för miljön och inte minst för att spara in lite pengar. Och så länge det inte regnar när man skall iväg till jobbet så går det ju faktiskt rätt så bra att cykla. Jag ser mig dock inte själv cykla året runt. På vintern krävs det en vilja av stål för att man skall hoppa på hojen.

Ikväll är det ABB-joggens första gång för i år. Och som vanligt lottas det två ggr per år ut lite priser till de som har deltagit nästan alla gånger. Jag brukar ju aldrig vinna något men är man inte med så har man heller inte chansen. Freddie lyckades ju vinna två ggr förra året. Så hon drog in totalt 750:- i presentkort på Intersport. I år har mitt jobb en liten morot att vara med. Är man med minst X antal ggr så är man med i utlottningen av en middag. Och med tanke på hur få det historiskt varit med från mitt jobb så ligger ju maten redan på tallriken. Men jag gissar att det kan bli lite större deltagande om det finns en middag i potten. Vi får väl se.....

Annars var det en stor dag igår. Fick äran att träffa Coachen en kortis nere på verket. Kul att ses Coach och jag räknar med att du styr upp något här framöver. Är ju tydligen någon korpmatch på gång....

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: