tisdag, maj 07, 2019

Det var en spännande dag igår....

Ja, igår spenderade jag 5 timmar på akuten. Jag hade så jäkla ont i bröstet så jag ringde vårdcentralen. Och dom sa bara att jag skulle ta mig till akuten direkt. Så jag tänkte cykla dit men chefen vägrade låta mig cykla dit utan hon insisterade på att hon skulle skjutsa mig dit. Så då fick hon väl göra det. Väl på akuten gick det relativt snabbt att komma in för EKG och blodprover. Sen vidare in i ett rum där blodtrycket automatiskt lästes av var 15 minut. Efter en timme därinne så behövdes mitt rum. Jag blev förpassad ut till korridoren. Det skulle finnas lite stolar längre i korridoren där det satt och låg några andra. Jag såg inga stolar där så jag stod och hängde mot en vägg. Efter en stund så sa några av medmäniskorna där att det hängde några stolar på väggen bakom en vagn. Så jag fick i alla fall en pinnstol att sitta på.

Efter några timmar fick jag lite svar på proverna och allting såg fint och bra ut. Men doktorn ville även göra en lungröntgen när jag ändå var på plats. Så det gjorde jag till slut och även detta såg bra ut. Så rådet blev, "ta några alvedon för värken och kom tillbaka om det inte går över....". Så alla prover var bra, jag är frisk!

När jag nästan promenerat hem så fick jag ett samtal av fru Blogg som var med Freddie på gymnastiken. "Freddie har gjort illa nacken!". Och där kommer smärtorna i bröstet tillbaka. Nu var det nog inte så farligt som det lät. Jag såg direkt framför mig att hon ramlat ner från bommen eller barren och landat på huvudet. Men det var tydligen efter gymnastikträningen när hon klädde på sig. Och på beskrivningen lät det som nackspärr. Så hon har fått sova inatt hemma så får fru Blogg se nu på morgonen hur det är med henne. Förmodligen ingen fara.

Dock så blev samtalet en liten väckarklocka för mig. När jag fick höra att hon gjort illa sig så kom smärtan in bröstet tillbaka. Så jag börjar misstänka att jag är en mjuk person som inte klarar av att hantera livet så bra. Jag oroar mig alltför mycket för både det ena och det andra och känner alldeles för stort ansvar för saker som kanske inte betyder så jättemycket i det stora hela. Men många saker på en gång blir mycket för psyket att hantera och jag oroar mig och mår sämre av det. Nu får jag försöka att inte engagera mig alltför mycket i saker och ting och det jag gör skall vara för att jag vill göra det. Ta saker mer med en klackspark utan att för den skull inte bry mig. En för mig svår balansgång vad det verkar......

Sorry för allt dravel men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.......

Ha en fin tisdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen grabben !

Vi har alla ups and downs, har haft gikt igen...

Vi borde ha en mentorskväll med coachsnack !

Hörs

Anonym sa...

Mentorskväll *klapp klapp klapp*

/TB