måndag, maj 20, 2019

Snabb helg!

Börjar bli lite tjatigt det här med att man skriver att helgen går fort. Men det är ju tyvärr så. Alldeles för fort. Men nu är det en femdagarsvecka kvar sen kommer två 3-dagarsveckor. Och det ser vi fram emot!!

Det blev en sista långpanna i lördags. Jag lyckades att lufsa längre än jag någonsin tidigare har gjort, 33 km. Det sjuka är att det är 9 km till att lufsa på maran om mindre än två veckor..... Jag la upp passet i lördags på så vis att jag sprang hem efter ca 20 km. Då slapp jag ha vattenryggan på mig och dessutom så fick jag en rejäl uppförsbacke även under passet och inte som annars som avslutning. Hemma hade jag preppat med vatten och Evervit och en liten sportlunch. Och jag tror nog att jag tryckte i mig lite väl mycket där. Men bra träning att äta lite under passet. Jag vet inte om det var på grund av att jag fick i mig så pass med vätska och sportdryck + en godisbit som gjorde att jag kände mig skaplig under eftermiddagen/kvällen sen? Ibland har jag varit så totalt slut efter ett långpass att man inte orkat något och bara haft ont i huvudet. Eller kanske var det chipsen jag tryckte i mig nästan direkt passet var över? Nåväl, nu blir det bara kortare pass de sista två veckorna och sen får vi se hur långt jag kommer i Stockholm. Med lite tur så kan man slå pert på maran (dvs det räcker med att komma i mål... )

Här är passet om någon är intresserad:


Ha en fin måndag och en underbar vecka!!

Inga kommentarer: