torsdag, januari 12, 2023

Det närmar sig helg

 Bara två dagar kvar att jobba. Sen har vi två snabba lediga dagar innan vi börjar om igen.

På vägen hit tänkte jag där för mig själv. Dags att sluta jobba, orkar inte mer. Men sen kom jag på bättre tankar. Jobbet är ju grunden till att man har råd att leva. Skulle ju aldrig kunna springa ett marathonlopp om jag inte hade pengar till anmälningsavgiften. Skulle ju inte kunna åka med dvärgarna på tävlingar om jag inte hade en inkomst. Och att ens vara med i en förening skulle ju vara omöjligt. Så det är rätt bra ändå att jobba. Och ibland är det ju till och med riktigt roligt! Visst, det är svackor ibland oxå men va f*n. Då är det väl bara tänka att man ändå får en slant för att vara på jobbet.

Nåväl, måste återigen skriva vad kul det var att spela pingis igår. Det var lätt det bästa jag spelat sedan jag gjorde uppehåll för ett gäng år sedan. 

Ha en fin torsdag nu vänner!!

Inga kommentarer: