fredag, januari 20, 2023

Fredag *klapp klapp klapp*

 Ja, visst är det härligt med två dagars ledighet?

I helgen är det friidrottstävlingar i Västerås. Och det känns lite märkligt att inte ha någon dvärg med där i år. Men är man skadad så är man. Och helt otippat så behöver jag inte ens hjälpa till i år. Ina får gå dit och köra lite funktionärande för sin grupp. Skönt att de är så stora så att man själv slipper vara med..... Eller inte... Jag kan faktsiskt tycka att det är lite småkul att stå där och mäta/kratta vid nån grop. Men ändå skönt att det inte behövs... Får se om man åker ner till hallen och kollar lite på tävlingarna....

Igår var jag till Friskis och sprang lite på löpbandet. Jag tyckte det var lite småhalt ute och tanken att få springa i shorts var lockande. Det skulle vara ett lugnt pass men det finns inga lugna pass för mig längre. Det var halvjobbigt ändå. Ställde in bandet på att hålla 5:52 min/km. Min klocka sa dock 5:18 min/km men jag gissar att bandets hastighet stämmer bäst! Så jag går på det.


Nåväl, dags att städa av veckans sista dag. Ha en fin dag och en fantastisk helg!

Inga kommentarer: