måndag, januari 09, 2023

Ny vecka ...

 ... och inga röda dagar finns det. Hur ska man palla en hel vecka? Hur ska man orka ta sig upp ens på morgonen? Jag är ju toktrött redan första dagen. Eller så kommer man in i det? Det blir en vana. Man anpassar livet efter att gå upp tidigt på morgonen. 

Det kom ju en del snö på fredagkväll - lördagmorgon. Jag var ut och skottade hos mamma. Sen skottade jag när jag kom hem. Och sen gick jag ut och joggade (snarare snöluffsade) 7 kilometer. Sen blir det varmare och det blir regn. Snart ingen snö kvar. Det var helt bortkastat att skotta. Eller så var det bra. För just där man skottar vill man ju inte ha någon snö. Och det kanske bara blivit is annars när snön plattas till osv.

Jag börjar dock denna vecka med att åka till fysioterapeuten med Freddie. Hon vill inget hellre än att hon säger att Freddie kan börja träna på riktigt igen. Vi får väl se vad som sägs. Det visar sig. Bra att hon är motiverad att börja träna igen i alla fall.  UPDATE: Hon får nu börja jogga lite lätt och öka på sträcka och belastning succesivt. Men ska ännu inte gå för fullt och hon skall fortsätta med rehabövningar.

Nä, dags att göra lite nytta innan vi drar. Ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: