tisdag, januari 10, 2023

Det ser ut som snö

 Ja, tror nog att det har snöat i natt. Det ser vitt ut på backen. Jag gissar att det är väldigt blöt och tung snö oxå. Det skall väl vara plusgrader idag så man kanske kan chansa och låta den ligga kvar. Med lite tur är den borta till kvällen.

Blev en femma igår. Det tar som vanligt en evighet att komma runt 5 km. Men förhoppningsvis blir det lättare med tiden. Idag är det tydligen lite intervaller på schemat. 

Passet igår:

Freddie fick ju beskedet igår att hon kunde börja jogga lite lätt. Inga accelerationer eller tvära inbromsningar. Lugnt och inte så mycket spring från början. Så hon var med på Run All Around träningen igår i hallen. Intervallstege. 400-300-200-100-200-300-400, så såg stegen ut. Jag försökte bromsa henne så att hon inte sprang för fort. För det där var ju något annat än vad fysioterapeuten sa, jogga ett varv - gå ett varv. Och stegra för varje träningstillfälle. Men trots att jag sa att hon skulle ta det jäkligt lugnt så klockade jag första tvåhundringen på strax över 52 sek. Det bertyder ändå under 4:30 per kilometer. Ok, det är kanske lite lugnare än vanligt men jag tycker nog det är rätt så snabbt. Jag sa att hon skulle skippa sista 400-ingen. Och det gjorde hon om än motvilligt...

Så idag tänkte hon åka och träna gymnastik. Vara med på det hon enligt fysio sagt att hon kan vara med på. Jag tycker det är en dålig idé. Hon sprang igår och jag kan tänka mig att det ger en viss stelhet i muklerna idag med tanke på att det var över 2 månader sen hon sprang. Jag kan tänka mig att det finns större risk för att hon sträcker sig idag. Och bättre att ta första gymnastikpasset på torsdag. Vi får se om hon lyssnar på mig....


Inga kommentarer: